جراحی ستون فقرات با لیزر چیست؟
نوشته شده توسط : محدثه

 

جراحی ستون فقرات با لیزر ، از یک دستگاه لیزر پیشرفته استفاده می‌کند که از گرمای لیزر برای تبخیر بافت‌های نرم در ستون فقرات استفاده می‌کند تا مناطقی را که باعث درد شما می‌شود، از فشار خارج کند. در بسیاری از روش های جراحی ستون فقرات با لیزر هیچ برشی لازم نیست، به این معنی که خطرات کمتری برای عوارض و زمان بهبودی سریعتر وجود دارد. PLDD دیسک برآمده را که روی اعصاب ستون فقرات شما فشار می‌آورد، کم فشار می‌کند، که علت کمردرد مزمن مداوم است ، اما همچنین از برآمدگی مجدد دیسک در آینده جلوگیری می‌کند.

جراحی ستون فقرات با لیزر چگونه کار می کند؟

اولین قدم تصمیم گیری در مورد اینکه آیا بیمار کاندید مناسبی برای جراحی لیزر است یا خیر. به طور معمول، پزشک شما در مورد علائم و درمان هایی که برای مقابله با گردن درد یا کمردرد انجام داده اید، ابتدا با شما صحبت می کند، سپس از آنجا برنامه درمانی را تعیین می کند. اگر کمردرد مداوم دارید که با مدیریت درد به اندازه کافی درمان نشده است، ممکن است کاندیدای جراحی لیزری ستون فقرات باشید.

جراحی کم تهاجمی ستون فقرات

جراحی ستون فقرات با لیزر به دلیل ماهیت دستگاه لیزر مورد استفاده، یک جراحی کم تهاجمی ستون فقرات است. لیزر را می توان از طریق یک سوزن نازک تغذیه کرد که از پشت و مستقیماً به دیسک ستون فقرات وارد می شود تا رفع فشار شروع شود. این یک روش سریع و نسبتاً بدون درد است که هیچ جای زخمی بر جای نمی گذارد زیرا نیازی به برش ندارد. سایر جراحی‌ها، مانند همجوشی ستون فقرات ، به مقدار زیادی برش و برداشتن استخوان، به علاوه نصب سخت‌افزار در ستون فقرات شما نیاز دارند. به همین دلیل است که جراحی لیزر روش خوبی برای کسانی است که به گزینه های کم تهاجمی نگاه می کنند. جراحی آندوسکوپی ستون فقرات نیز یکی دیگر از جراحی‌های کم تهاجمی است، اگرچه از یک آندوسکوپ استفاده می‌کند که یک لوله بزرگتر از آنچه در عمل لیزر ستون فقرات استفاده می‌شود، که فقط از یک سوزن بسیار نازک استفاده می‌کند، استفاده می‌کند.

 

جراحی ستون فقرات با لیزر برای فتق دیسک

جراحی ستون فقرات با لیزر فتق دیسک را تا 70 درصد در بیماران درمان می کند. لیزر هسته فتق دیسک را تبخیر می کند و باعث می شود قسمت برآمده دیسک عقب نشینی کند و فشار روی اعصاب شما کاهش یابد. این باید فوراً درد شما را تسکین دهد و به دلیل گرمای لیزر می تواند از بازگشت درد جلوگیری کند.

درمان کمردرد با لیزر

برآمدگی دیسک و فتق دیسک یک بیماری نسبتا شایع است که امروزه بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. جراحی ستون فقرات با لیزر برای درمان کمردرد و گردن درد در افرادی است که با درد ناشی از برآمدگی دیسک یا فتق دیسک زندگی می کنند. این به طور منحصر به فردی برای حل کمردرد مناسب است زیرا به طور خاص فتق دیسک را با دقت یک سوزن هدف قرار می دهد. لیزر درمانی کمردرد در سال 1986 توسط دکتر دانیل چوی ایجاد شد و از آن زمان تاکنون بیش از صد هزار بار انجام شده است. نام دیگر لیزر درمانی، رفع فشار دیسک با لیزر از راه پوست یا PLDD است.





:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: